• Admin

KTM Sahkan Remy Gardner ke Tech3 Musim 2022

Setelah hampir tiga dekad setelah ayahnya, Wayne, bersara dari kelas utama perlumbaan Grand Prix, kini giliran Remy untuk ke kelas premier.



Bintang Moto2, pendahulu mata Moto2, Remy Gardner akan berpindah ke kelas MotoGP musim depan dibawah pasukan Tech3 KTM Factory Racing RC16s ketika dalam fasa ke peringkat kejuaraan dunia.


Gardner, kini memimpin kejuaraan Moto2, pemenang Grand Prix Itali dan memenangi lima podium dari enam perlumbaan musim ini merupakan sebahagian daripada skuad Aki Ajo Red Bull KTM Ajo, telah menandatangani kontrak untuk membuat debut MotoGP tahun depan dan melengkapkan langkah terakhir program Akademi GP KTM dengan bergabung dengan bekas pasukannya.

Potensi pelumba berusia 23 tahun itu terbukti melalui pengalaman satu musim di Moto3 dan lima musim di Moto2. Dia akhirnya diikat oleh KTM untuk melengkapkan perjalanan di bawah pengawasan Ajo dan dalam kru yang mendorong kedua pelumba Red Bull KTM Factory Racing - Brad Binder dan Miguel Oliveira - untuk menang di MotoGP.

Remy membuat memulakan kerjaya di GP San Marino pada tahun 2014. Dia pertama kali menaiki podium Moto2 pada tahun 2019 di Grand Prix Argentina. Selepas kejayaannya di Mugello pada hujung minggu lalu, dia kini memegang dua trofi pemenang Moto2 dan menduduki tempat pertama dengan enam mata dihadapan Raul Fernandez.

Gardner akan memulakan debut Bersama KTM Tech3 RC16 untuk pusingan pertama musim 2022, hampir tiga dekad setelah ayahnya, Wayne, bersara dari kelas utama perlumbaan Grand Prix pada tahun 1992.



“Saya sangat gembira kerana KTM memberi saya peluang ini. Ini adalah impian yang menjadi kenyataan bagi saya dan apa yang telah kami usahakan sehingga ke tahap ini. Ini adalah peluang yang luar biasa bagi saya dan saya tidak sabar untuk berada di atas jentera. Saya hanya ingin mengucapkan terima kasih kepada KTM kerana mempercayai saya. Sekarang ini kita perlu fokus untuk menyelesaikan 2021 dengan lebih baik. Saya ingin mengucapkan terima kasih juga kepada semua orang yang telah menyokong saya untuk mencapai MotoGP. Kami baru sahaja bermula.”

Hervé Poncharal, Tech3 KTM Factory Racing Team Principal:


“Kami sangat bangga, gembira dan yakin dapat menerima Remy. Kami yakin dia akan menjadi aset yang kuat untuk barisan MotoGP KTM dan saya rasa setelah mengambil keputusan ini sekarang akan membantu Remy untuk fokus 100% pada Kejuaraan Dunia Moto2 dan juga dia akan membantu kami, Team Racing Factory Tech3 KTM untuk memberi tumpuan pada musim 2021 kami. Jadi, selamat datang kembali, Remy, terus mendorong dan datang untuk menyertai kami untuk pengembaraan MotoGP anda pada tahun 2022!”

Ikuti kami di Telegram untuk dapatkan perkembangan terkini: https://t.me/tarmacsports

20 lihatan0 komen

Siaran Terkini

Lihat Semua
Untitled design (23).png

Adam Norrodin Ke Podium CEV 2021

Breaking News : 

Breaking News:

Logo w Text Official_edited.png