• Admin

Saingan UB150 Pusingan 5 Litar Zhuhai Rancak

Apa yang menarik pada saingan Pusingan 5 ini adalah kategori UB150cc bakal membuat penampilan pertama di ZIC kerana sebelum ini, ketika litar tersebut menjadi hos kejuaraan ini, kelas tersebut tidak berada dalam senarai.


UB150cc merupakan kategori paling popular dalam kalangan pelumba di Asa Tenggara terutamanya di Indonesia dan Malaysia. Pada aksi di ZIC nanti, sejumlah 29 motosikal akan berada di atas litar bagi memburu podium dalam kelas UB150cc.


Persaingan pasti menarik kerana semua pelumba kategori ini masih belum membiasakan diri dengan keadaan litar, lagipun UB150cc akan membuat penampilan pertama sebaik ZIC kembali menjadi hos untuk Pusingan 5 ARRC musim ini.


Antara barisan pelumba yang bakal bersaing dalam kategori ini termasuk dari Indonesia, Malaysia, Thailand, Filipina dan Vietnam. Mengimbas saingan kelas UB150cc pada Pusingan 4 di Litar Antarabangsa Suzuka, Jepun bulan lalu, penguasaan pelumba Indonesia begitu terserlah.


Mereka menguasai kedudukan tiga teratas dalam Perlumbaan 1 menerusi Wawan Welo, G.Kresna (SND Factory Racing Rapido) dan W. Aji Trilaksana (ONEXOX TKKR SAG Racing Team) sebelum Aldi Satya Mahendra (Yamaha Racing Indonesia) melengkapkan penguasaan Indonesia dalam kategori tersebut.

Dua pelumba Malaysia, Mohd. Adib Rosley (RCB Accentwire Yamaha YYPang Racing Team) dan Mohd. Fazli Sham (ONEXOX TKKR SAG Racing Team) masing-masing menduduki tempat kedua dan ketiga pada Perlumbaan 2 itu.


Aksi di Suzuka dianggap yang terbaik buat Adib kerana ia merupakan penyudah podium pertamanya di peringkat Asia musim ini.


Pada aksi di Zhuhai nanti, Adib mahu meneruskan kecemerlangan tersebut lebih-lebih lagi selepas mendapat keyakinan baharu hasil daripada kejayaannya di Suzuka bulan lalu.


#AsiaPower #ARRC #TarmacSports

1 lihatan0 komen

Siaran Terkini

Lihat Semua
Untitled design (23).png

Adam Norrodin Ke Podium CEV 2021

Breaking News : 

Breaking News:

Logo w Text Official_edited.png